maandag 5 maart 2012

Uit de ronde!

Kobe had een zak mee met allerlei doktersspullen. Hij had ze gekregen van zijn papa voor de klas. Eén voor één werd alles uitgehaald en besproken. Ze vroegen of ik wou lezen wat er op de pakjes stond. We ontdekten zowaar dat Nand Duits kan begrijpen. Want alles stond op de verpakking in het Duits beschreven en Nand wist of het een verband was voor aan de arm of het been. Duits lijkt wel een beetje op onze taal vonden de kinderen.
Alle gekregen spullen bij elkaar!

Amber heeft een plakker nodig. Dat mag je niet zomaar afknippen, wist Hera, je moet eerst meten hoe groot de plakker moet zijn.

Een gebroken arm en twee gebroken benen. Dat gaan deze verpleegsters snel eens oplossen.

Kobe sorteert de spullen uit de zak op tafel. Voor Hera en Angel kan het niet snel genoeg gaan en ze gaan meteen aan de slag.

Elle probeert het driehoeksverband uit, verpleegster Hera komt kijken of alles in orde is. Hera zegt, ik studeer voor verpleegster en ik ben hier om bij te leren.


Handschoenen aan voor de bacteriën.

Amber knipt heel precies een stukje af om op Liv haar kleine wondje te doen. (Metend rekenen bij de dokter!)


Basiel en Tuur in uiterste concentratie!

Omdat het verbandjes aan doen toch niet zo eenvoudig is, legt Katrien het op het gemak eens uit aan de tweede kleuters. Angel geeft een demonstratie.

We sorteerden al het materiaal per soort en per grootte. Tijdens het kiezen werd uitgeprobeerd wat je er mee kan doen en hoe je het moet doen.

_De letters doen nu echt hun intrede in klas. De interesse is gewekt. Myrthe wilde graag naamkaartjes om te proberen te 'lezen' in de ronde. Elle wilde deze graag typen op de computer. Heel wat kinderen kwamen geïnteresseerd kijken en ook enkele namen typen. Letters zoeken en kijken op het blaadje. We zochten alle letterstempels bij elkaar en verzamelden die bij de computer. Wie iets met letters wil doen kan daar zijn materiaal halen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten