dinsdag 7 februari 2012

Vanuit de ronde

-Tuur toonde apetrots de schaatsen die hij mee had. Waauw, dat zijn mooie! Mylo C. zei: dat zijn andere dan die van K-trien. We keken wat er anders was. Waarom zijn dat 2 verschillende soorten schaatsen? Die van Tuur zijn kunstschaatsen, die van K-trien zijn voor ijshockey. Wat is dat dan ijsschaatsen? Ha, Myrthe wist dat dat ballet op ijs is. En Nand wist dat hockey met een zwart schijfje is en met stokken. Je hebt ook doelen zoals bij de voetbal.
In de namiddag gingen we kijken op het digi-bord in Jokes klas naar een filmpje over kunstschaatsen en een filmpje over ijshockey. De ijshockey vonden ze wat wild, en ze vonden dat de kunstschaatster op een prinses leek.
We keken ook nog even naar de lange-afstandsschaatsers, want die hebben nog andere schaatsen.

-Kobe vertelde over zijn papa die elektrische gitaar speelt. Er was veel interesse want dat klinkt wel stoer zo'n papa. Sommigen wisten ook niet hoe dat er uit ziet. (dat werd al snel opgelost, leve het internet) Het zou wel leuk zijn als die papa in klas kan komen met zijn gitaar.
Mijn papa speelt ook in de fanfare zei Tuur. Hij speelt trompet (klarinet). Mijn peetje speelt ook trompet zei Basiel. Mijn papa kan acccordeon, zei Kato. Onze buurman heeft een reuzeviool, wist Basiel (contrabas).
Omdat de interesse rond muziekinstrumenten al een tijdje leeft in onze klas, leek het me wel leuk eens naar het MIM te gaan. Maar helaas zal dit praktisch niet mogelijk zijn (anderhalf uur trein, nog een stuk te voet; rondleiding voor kleuters duurt maar een uur en dan weer de hele treinrit terug; een beetje te gek!). Dus halen we het museum naar klas. Heb je instrumenten die we mogen bekijken in klas? (we zullen er zorg voor dragen) Of speel je zelf een instrument en wil je het komen voorstellen in klas? Je zou er ons een grote dienst mee bewijzen. Laat me maar iets weten. Van harte welkom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten