dinsdag 6 november 2012

Hermien in de klas

Je kleuter zal het vast en zeker wel al verteld hebben, Marieke is eventjes thuis en ik kom nu met de oudste kleuters spelen, avonturen beleven, projecten opstarten, ...

Maandagmorgen kwamen wat nieuwsgierige kleuters al wat vroeger naar de klas om eens te piepen wie ik nu precies ben. Wat verlegen zeiden ze hun naam en al heel snel gingen ze weer naar buiten.
Tijdens het open onthaal kwamen de grootste babbelaars al eens een praatje maken en de anderen luisterden van ver mee. Maar tijdens de ronde was het ijs snel gebroken. We leerden elkaar kennen, ik leerde de kinderen hun namen en weg waren we. We maakten plezier, de kinderen helpten me waar nodig en we werden goeie vrienden.

Tijdens de ronde vertelde Liv over een piratenschat. De kinderen waren er sterk door geboeid en al snel gingen enkelen tekeningen maken van piraten, begon Tijl aan een piratenschatkist, anderen maakten een schatkaart, ...
Gisteren verdeelden we ons in 2 groepen, en groepje ging mee met Yf en een ander groepje bleef bij mij. We maakten elk een schatkaart en verstopten een echte schat. Daarna kregen we de schatkaart van de andere groep en moesten we op schattenjacht. SUPER LEUK!

Jammergenoeg ben ik nog niet zo vertrouwd met het fototoestel en ben ik vergeten om foto's te nemen... Ik zal er moeten aan denken om veel foto's te maken zodat jullie mee kunnen genieten van onze avonturen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten