dinsdag 8 januari 2013

ziek zijn...

De vakantie is alweer voorbij en alle kinderen hun batterijen zijn opgeladen. Het is een super leuke sfeer in de klas!
De kinderen vertelden gisteren voluit over hun vakantie, wat ze allemaal hebben gedaan, hoeveel feest ze hebben mogen vieren, ... Maar er vertelden ook veel kindjes dat ze ziek zijn geweest. Dat was natuurlijk wat minder leuk in de vakantie maar het bracht wel een thema met zich mee voor in de klas.
Alle kinderen waren bezig over ziek zijn, de dokter, het ziekenhuis, een verpleegster. Natuurlijk ging ik daar mee op in. We vertelden en luisterden wel een half uur aan een stuk naar elkaar over dokters en dergelijke. Amai, de interesse was wel heel groot. Ze bedachten onmiddellijk hoe we dat in de klas konden toepassen en wat we allemaal zouden kunnen doen.
Vandaag hadden al heel wat kinderen dokterspullen, medicatiedoosjes,pleisters, verbanden, ... mee. Ik bracht het ziekenhuis van duplo mee, de kinderen maakten zelf pilletjes van klei, de bloeddruk werd gemeten, Yf kreeg een prikje, ...
Het thema leeft heel erg in de klas en ze hebben er veel zin in om er mee veder te gaan. Wie nog dokterspullen of dergelijke heeft mag dat gerust meebrengen.
We zijn nog op zoek naar een dokter of verpleegster die eens in de klas wil komen spreken, wie iemand kent in die sector mag me gerust iets laten weten.
Ik ga ook nog op zoek naar een ambulance die eens naar onze school kan komen, het zal een leerrijke periode worden...

Foto's geraken eventjes weer niet op de blog, ik doe mijn best om het zo snel mogelijk te repareren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten